قرارات وجودية

أنا أخذت شوية قرارات وجودية كده:

* المزيكا ما تتقفلش غربي شرقي أي نوع مزيكا يجب استنشاق المزيكا زي الأكسيجين.

* ورد قرآن كل يوم أول النهار كده صفا للقلوب…

* مفيش أخبار، آخر اليوم كبيري اقرأ شريط أخبار أون لاين.

* تخليص كتاب تثقيفي + رواية كل يومين.

* مفيش جنازات لو مات ليا حد هفتكره بأغانيه الى هو بيحبها و هرقص عليهم و هعيط عليه في سريري و هحكي عنه في كل مكان و للي رايح و للي جاي كل الناس هتسمع منه و عنه مني بس جنازات لا. 

* هما ماته و استريحه احنا بقى لازم نعرف احنا عايشين ليه؟! إذا كنت كنت مصرة قراط على قرار أنا أخذته في حياتي دلوقتي أنا هوصل و لو هناطح حيطان الدنيا بحالها و هنحت كل صخر العالم.

* الى بحبه هقوله بحبك أول بأول دة فعلاً مبدأ عندي بس كل مدى بيرسخ زيادة. الى بيحب يقول و فكره حبايبكم انكم بتحبوهم.

* هاتكلم مع كل الناس حامد ايدي ليهم و أفكرهم إن احنا هنا عشان نحب و نتحب، هضحك في وشوش الناس الى مكشرة و هاخذ كل الزعلانين في حضني.  هبقى مؤمنة بما فيه الكفاية للكل. 

* هسمح لنفسي اني ازعل و أعيط و في نفس الوقت اني أطلع سابع سما من الفرحة برده.

* هخرج بدري أوي الصبح و متأخر أوي باليل. هستمتع بالقاهرة حبيبتي الى طول عمري عشقاها بس عمري ما وفيتها حقها بجد. 

* هدعي ربنا هدعي ربنا كتير أوي و في كل صلى طول عمري بكلمه و متأكدة إنه سمعني بس عمري ما رفعت له ايدي بجد. هقوله بحبك و شكراً على كل شئ و كل حال واجب الشكر و الحمد.  

* و حاعمل حاجات ثانية كتير و هغلط غلطات ثانية أكتر بس الأكيد اني هخطي لقدام بقلبي و بروحي و مش ورا… 

Leave a Reply

